søndag den 6. september 2015

En lang historie kort

Med fare for at komme med en dum floskel; nu er der endelig nyt på bloggen.
Jeg har over lang tid, ikke haft det ret godt og har brugt alt min energi på min lille familie. Men nu lysner det lidt og jeg er klar til at komme med lidt nyt. Selvom energien ikke har været i top så er der da sket lidt. 

Jeg har jo en dejlig svigermor som er meget jord-til-bord interesseret og jeg følger glædeligt med. I år har vi samlet Aronia bær, lavet saft og jeg selv har samlet hyben og lavet den mest lækre hyben sirup. 

Min nye afhængighed er derfor skyr med hakkede mandler og hyben sirup. 

Det er rigtig nemt at lave og man behøver ikke pille kernerne fra. 

Opskrift:

1/2 kg rensede hyben ( top og bund skæres fra) 
200g sukker
1 l vand
2 spsk citronsaft

Hyben koges møre i vandet og sies i en skål. 

Herefter sies det igen, men denne gang gennem et rent viskestykke ned i en ren gryde. 

Siruppen koges videre med sukker og citronsaft i ca 10 min til det er godt tykt. 

Og det er bare lækkert... 

Kram Sandra 

Både godt til øjet og ganen ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar